DVX100 PAL in Miami & NY

G

Guest

Guest
Hi, it's me again. I'm just having some jobs be the Miami area and usually fly from Ecuador to Miami 3 or 4 times a month. I'm DP with full equiped DVX100 PAL, follow focus, matte box, etc and sound equipment, boom, lavalier, wireless, etc. ready to shoot short and long features. The PAL model has a bigger resolution than NTSC (as you know ;)) so it's perfect to transfer later to 35 mm.

you can check this links of my work:

A film a I shoot 3 years ago with canon XL1. All pics are directs from camera. No post:

www.quepunto.net/shincthemovie/web/produccion.htm

A documentary I just shoot with DVX100 in 25p:

http://www.vidainteligente.com/newsletter/seti01/documental/index.htm

My reel with 35mm, 16mm, HD and DV work:

www.vidainteligente.com/html/reelcp.html

I usually goes to New York once a month so no problem to work in NY area neither.

Reels on DVD with more samples of work on films under request.

Thanks

Carlos Perez
DP
Carlos@vidainteligente.com

Re: DVX100 PAL in Miami & NY

hola Carlos,
me parecio muy interesante las cosas que estan haciendo Uds. con el formato digital y HD. en Ecuador. Creo que ya era hora de empesar a explotar (cinematograficamente hablando) la belleza que tiene el pais.

Desde hace un tiempo atras estoy con ganas de hacer un short o un documental, pero las tres semanas que puedo quedarme en Ecuador no me es suficiente.
Suerte en todos sus preyectos!!

Milton Verdugo
Telemundo, NY

Hola Milton. La verdad es que no es nada sencillo intentar hacer algo de calidad aqui en Ecuador.

Antes hay que cambiar la mentalidad a mucha gente para que tomen conciencia de que para obtener calidad han de invertir.

Por mi parte estoy abierto a todo tipo de proyerctos. Hace poco hemos filmado un documental con una directora argentina radicada en los Angeles ( www.bohmproductions.com)
y actualmente estamos rodando otro con una directora local.
Además, estamos haciendo una intensa tarea de difusión cultural con los jovenes, intentamos traer a gente a la universidad (soy catedratico de Fotografia y cine Documental en la Universidad Casagrande www.ucg.edu.ec), por lo que cualquier proyecto audiovisual, cortometraje, documental, etc con el que podamos colaborar nos resulta extremadamente satisfactorio. Igualmente siempre estamos buscando obras de realizadores extranjeros que deseen traelas aqui para exponerlas.

Bueno, si ves interesante alguna manera de colaborar juntos, o conoces de alguien que quiera no dudes en ponerte en contacto conmigo.

Te agradezco tu opinion y tus comentarios.

Un abrazo

Carlos Perez
DP

Well, it depens on the project. For short films is dramatically lower than for comercials. And for some very interesting short films usually in Spain the tradition says that the only rate that aplies are rent, meals and transportation.

If you are interested please write me sending it a description of your project to consider.

carlos@vidainteligente.com

See you

Back